Bolehkah aku berhenti melangkah



        Mencari kebahagiaan tidak semudah yang aku sangkakan ...umpama memburu angin ...ia tidak kelihatan tapi terasa kehadirannya ...ia datang kemudian berlalu pergi ...alangkah baik nya jika kau datang dan kau tetap di situ ..utk terus memberi rasa nyaman kepada ku ...

Namun kalau ia tidak datang lagi...adakah aku harus hanya duduk terdiam dan berputus asa ...atau kubiarkan saja ia terus berlalu ...atau aku mesti menunggu dan terus menunggu ...

Ketahuilah angin ...aku xpernah berhenti berharap ...sampai waktunya kau pasti datang jua ...bila ? biar tuhan yang tentukan ....

sekian ...dan aku masih bernafas hari ini utk terus mengukir senyuman ...syukur alhamdulillah ..



Kekecewaan sering menyelubungi
Di kala aku bersendirian
Memikirkan hawa nafsu 
Sering menguasai diri 
Ketika aku masih muda dahulu

Tidak tahu apa erti kecewa?
Tidak tahu apa erti gembira?

Usia semakin merangkak perlahan-lahan
Aku harus kecapi impian
Aku harus buktikan bahawa
Aku mampu meraih kejayaan…

Kejayaan tidak akan aku kecapi
Jika aku terus begini
Jika aku terus menghambakan 
Diri ini ke jalan kekecewaan
Atau jalan kemusnahan

Aku akan terus melangkah
Tapi bukan ke jalan hitam
Tetapi jalan putih yang masih bersinar
Yang masih mencari
Hamba-hamba yang terumbang-ambing

Mulai di sini
Aku akan terus melangkah
Sebanyak mungkin mencari sinaran
Putih yang sememangnya menjadi harapanku

Ya Allah…
Terimalah doaku ini
Demi kebahagiaanku di dunia ini
Dan akhirat sana yang telah
Engkau janjikan kepada hamba-Mu
Yang sentiasa memperhambakan diri kepada-Mu

Amin…
Ya Rabbal Alamin…